Jag tänker på Love Antell

 
 
 


Soundtrack: Stoneroses; This is the one


Bilarna brinner inte. Men dom borde göra det. Det är ett hål i mitt hjärta
och vinden blåser rakt igenom. Säg till någon att det inte kan vara såhär kallt i maj.
Jag tänker på Love Antell. Och sen tänker jag på Tom Ljungman när han spelar Daniel.
Och sen tänker jag på en massa andra.
Jag vill att dom ska kyssa mig. Sedan vill jag att dom ska glömma mig.


Asfalten har inte spruckit, inte öppnat en ravin mot undergången. Men den borde göra det.
Det är krossat glas under mina fötter och blodet gör mig spårbar. Säg till någon att jag inte finns.
Jag känner allt eller ingenting, känner dansen i kroppen. Sen känner jag att dom letar efter mig.
Jag vill att dom slutar att leta. Sedan vill jag hitta något annat.

Jag är en fågel. Borde jag inte vara någon annanstans?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0