det är jag och tågstationen och vi förstår varandra



soundtrack: kent; stoppa mig juni (lilla ego)


(jag kan bara vara helt stilla om allting annat är i rörelse.)



jag sitter på en bänk på tågstationen. jag väntar inte på något särskilt.
ingen biljett i fickan, ingen som väntar på mig;
som står och fryser på en perrong någon helt annanstans i sverige.
det är jag och tågstationen och vi förstår varandra.
(och jag vet; det låter ju lite konstigt, men sanningen är inte alltid tydlig.)
det är samma väntan, samma takt, samma otålighet.

på golvet ligger gratistidningar, i taket blinkar lysrören.
en tågstation, och inget annat finns
                                                                     än alla vägar ut.




Kommentarer
Postat av: Lena

Vilket toppenjobb för dig. Måste ju passa dig perfekt. Jasså ska du gifta dig? Grattis!

2009-03-19 @ 09:25:37
URL: http://chokladmamman.blogg.se/
Postat av: Minnis

åh, du e så bra, å fin. puss

2009-03-20 @ 22:57:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0