för att jag måste leta, för att jag inte vet något annat



soundtrack:
townes van zandt; none but the rain



(du säger att du aldrig har mött någon som mig förut.
så klart du inte har; ingen är så vilsen som jag när det skymmer
.)


det är en vanlig dag. mjölkvit himmel, höga tallar, lyktstolpar på rad.
jag sliter ut mina skor längs cykelbanorna, jag vet inte vart jag är på väg.
jag går för att jag måste gå. så har det alltid varit och kommer alltid att vara.
jag går för att jag inte kan vara stilla.
(om jag är stilla kommer tystnaden och klibbar sig fast på min hud, 
                                                                                förstår ni inte det
?)

det är en vanlig dag. snålblåst, hyreshus, bortvända blickar.
kajorna flyger fram och tillbaka, vänder som persienner.
jag säger: kommer vi någonsin att växa upp?
och du svarar: nej förmodligen inte. men vad gör det egentligen?

jag har converseskor och röd palestinasjal, jag säger fuck när något går fel
och jag letar fortfarande efter något obestämt;
för att jag måste leta, för att jag inte vet något annat.


(jag är fortfarande en slyngel med ofärdiga drömmar,
och det är väl fint i sig... )

Kommentarer
Postat av: stina

:)

2009-03-06 @ 17:11:57
URL: http://psychololita.blogg.se/
Postat av: Minna

jag blev håkan inspirerad =) puss bästaste

2009-03-11 @ 19:26:49
URL: http://gullbergskaj.blogg.se/
Postat av: Lena

Hej!

Nej, jag hade lite svårt att luska ut att det var du.

Det är bara bra med mig. Är hemma med lillknodd och chillar om dagarna. Hur är det med dig?

Kram!



2009-03-16 @ 19:38:31
URL: http://chokladmamman.blogg.se/
Postat av: Jessica

Jag säger "crap" när jag gör något fel. :-)

2009-04-04 @ 08:05:44
Postat av: jesper

minns du mig kajsa?

kanske var det fyra år sen eller nåt men just ikväll kom jag att tänka på dig. hoppas du lever och mår bra.



jag älskar townes förresten.



love

2009-04-09 @ 01:32:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0