tänk inte mer på alla stängda dörrar


soundtrack: björn afzelius; mitt hjärtas fågel


(misströsta inte i kylan vän. vänd ditt ansikte
mot den klara, höga himlen. vänd ditt hjärta ut och in.
tänk inte mer på alla stängda dörrar. nya stjärnor ska falla i natt. 
                                               jag springer med blicken mot solen.)


jag vill springa rakt in i våren och sommaren.
banka huvudet mot ljuset. skrapa knäna mot asfalten.
förtvivlan ska vändas till förväntan i dina ögon
när jag kanske säger: jag har två biljetter och en packad väska,
och du får 2o minuter och ett löfte innan vi åker...


äntligen äntligen!
det dröjer inte länge nu;
jag återvänder till de tusen eldarnas land.

Kommentarer
Postat av: sandra

nämen åh.

det bordes verkligen.

tänkte ju åka mot dina trakter i höstas, men fick världens infektion i magtrakten med sjukhus och penicillin.

men jag lever, mår rätt bra i vardagen...

det var för länge sedan.

kram

2009-01-05 @ 18:01:28
URL: http://oktoberkyssar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0