jag sjunger för alla dem som blivit kvarglömda


soundtrack:
hallelujah; leonard cohen



(jag sotar mina ögon, jag river upp mina sår.
jag står vid en brant och vacklar.
                                       
                                       ...sedan går jag vidare.)


det är en nåd att förlora allt; att falla ner i mörker.
för att det är en nåd att få resa sig upp igen.
åh! detta att få resa sig!
borsta bort gruset från handflatorna; vända dem mot himlen.
framför mig ligger blanka cykelbanor.
jag sjunger för alla dem som blivit det
de lovade sig själva att aldrig bli.
jag sjunger för alla dem som blivit kvarglömda.

jag sjunger för alla dem som får leva
           ...och för dem som inte får leva.

det är en nåd att ha en röst som förvandlar grus till pärlor.



                                                     

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0