kom med mig och var aldrig rädd igen

 
soundtrack: glasvegas; it´s my own cheating heart that makes me cry


(kom med mig, tänker jag. kom med mig och var aldrig rädd igen.
vägskyltarna ska svischa förbi ovanför våra huvuden.)

när min rastlöshet tar över mig
spränger du hastighetsbegränsningen.
för min skull. för min skull. för min skull.

industrier, staden, industrier igen. men sedan endast de öppna fälten,
musiken får mig att aldrig vilja vända mig om igen.
jag vill bara hålla din hand, fortsätta framåt, bort.
jag säger att detta öppnar mig och att jag kanske aldrig mer
kommer att kunna stängas.
du svarar inte men ökar farten, höjer volymen, stannar inte.

(stannade inte.)




Kommentarer
Postat av: stina

jaadå, klart jag spanar! så fort du skrivit så kommer det upp på bloggkoll.se jättebra sida där man prenumenerar på bloggar. :) you bet ya! kram

2008-12-01 @ 21:35:07
URL: http://psychololita.blogg.se/
Postat av: elin

fint!

du kan bli en sån där lokalpoet, som kommer med i lokaltidningen. lätt!

2008-12-03 @ 22:05:41
URL: http://morgonbarbie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0