det finns gatlampor jag sparkat på tills de slocknat



soundtrack: kent; klåparen


(minns du de dagarna? de instängda frusna dagarna?
minns du alla löften som stannade av mellan väggarna
och blev till stela skuggor? jag minns
.) 


hur mörkret tätnade kring vristerna, hur golvet rämnade, 
skriken som vändes inåt. alltid inåt aldrig utåt.

det finns husväggar som jag älskat att gå intill,
trappuppgångar jag gömt mig i.
det finns gatlampor jag sparkat på tills de slocknat.
minns du hur de släcktes en efter en?

minns du stegen som krossade asfalten inunder oss?
hur vi slet sönder våra hjärtan för att vi ville vara trasiga?



Kommentarer
Postat av: Anonym

den som ändå hade mensvärk....

hoppas du fick din filt och b&j sen :)

puss!

2009-02-15 @ 17:14:05
Postat av: sandra

det borde vi. så får du vinka stort när du är här också. så jag vet.

sen glömmer jag ju att du finns här. ska skriva upp det :)

ska ju btw på ukd om några veckor, som lite nostalgi.

jag vet ju inte alls vad du pysslar med nuförtiden.

tågen fortsätter ju mot nrk när jag åker till skolan...

kram

2009-02-16 @ 13:10:46
Postat av: Erik L.

Wow. Vilka fina dikter!!

2009-07-02 @ 13:52:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0