våren kommer som en sedan länge bortglömd sång





soundtrack
: håkan hellström; när jag ser framåt


(om längtan hade en egen melodi
skulle det vara sången av tusen gråsparvar i skyn.)

jag hörde på radion att våren är på väg.
att den kommer söderifrån;
drar in över fälten, skogarna, städerna.
våren kommer som en plötslig hunger, utan förvarning.
våren kommer som en sedan länge bortglömd sång...
och när den gör det, när den äntligen kommer
ska jag öppna mina trötta ögon, tömma fickorna
och låta mitt pickande fågelhjärta slå volter under aprilhimlen.



(det är du och jag och håkan hellström och motorvägarna och
cafeérna och bensinmackarna. det är du och jag och resten av hela jävla världen
.)

Kommentarer
Postat av: Jessica

Ge mig vår!! Puss! :-)

2009-02-24 @ 19:30:25
URL: http://jessierocks.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0