och vad spelar det för roll att allt en dag ska jämnas med marken?






soundtrack: bob dylan: the lonesome death of hattie carol


(jag längtar bort, du längtar hem. kanske är det så.
och egentligen är det nog precis samma sak.)


det är flera år sedan nu. kanske fem eller fler.
vi satt på taket till teatern och blickade ut över bruksorten.
vi var kungar och drottningar med varsin marlboro light mellan fingrarna.
några höll hand, andra höll en ostämd gitarr.
vi hörde basgången från replokalen,
icas kundvagnar som rasslade över stenplattorna.
jag tänkte: jag är mitt i det. jag är mitt i ljuva livet.
och vad spelar det för roll att allt en dag ska jämnas med marken?

det är flera år sedan nu. jag tänker på det där taket.
jag tänker att jag aldrig gick ner.

(jag tänker på hur det är att se längre än någonsin förut.)



Kommentarer
Postat av: stina

hjärta.

2009-02-04 @ 11:38:40
URL: http://psychololita.blogg.se/
Postat av: mammabecka

Jag kommer från norrköping :)

Flyttade hit när Tindra var ett halvår.



kram

2009-02-07 @ 10:52:50
URL: http://mammabeckas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0