de som tittade mig i ögonen och de som vek undan




soundtrack: sam cooke; bring it on home to me


(det går inte att gå tillbaka, men det går att vända sig om.)


jag vänder mig om som i ett två tre stjärna.
ser en stillbild av allt det som någonsin räknades.

jag ser alla som har rört vid mig. och alla som inte har det.
jag ser de som stannade kvar och de som fortfarande springer.
de som tittade mig i ögonen och de som vek undan.
jag vänder mig om och ser replokaler, cykelställ och skolväskor.
                                                     hör som ett brus av liv bakom mig.


(sedan tillbaka till verkligheten igen. till ljuva norrköping.
till kvartersteatern, bagarstugan, hospitalsgatan.
tillbaka till en varm kaffe latte en sen eftermiddag,
till de kalla isande vindarna från östgötaslätten.)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0