och tala till dem som inte har någon röst



soundtrack:
joni mitchell; river


(det finns så mycket att vara arg över,
kanske ännu mer att vara ledsen för.
ändå denna enkla, rena lycka när snön kommer.)


tänker ni någonsin på dem som sover i trappuppgångarna? (det gör jag.)
jag tänker att jag vill sticka varma mössor till dem som fryser
och tala till dem som har förlorat sin röst (och kanske så mycket mer...)
tänker ni någonsin att alla era saker är smutsiga? (det gör jag.)
alla de saker som gör era rum stora, tomma, kalla,
fast ni köpte dem i ett helt annat syfte, det vet jag ju.

tänker ni någonsin på att ditt skräp är andras skatter
och att det inte går att köpa ett hem...
och inte ett skratt heller för den delen.
tänker ni någonsin på att det är kallt om nätterna
när vintern blåser över östgötaslätten?


(att även ditt hjärta en dag ska sluta att slå.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0