allt runtomkring mig resandes




soundtrack: oasis; you´ve got to hide your love away


(spårvagnarna, linjebussarna, sj-tågen. allt runtomkring mig resandes.
ändå är det jag som rör mig snabbast. märkligt va?)

var kommer du ifrån? var är du på väg?
det är som om jag kisar när ni talar...
är det för att jag ser rakt igenom er?
det var längesedan nu som revolutionen brann i era kroppar.
det är minusgrader och snöslask och visst är det lättare
att stå emot när man slipper frysa?
(det är de där tårarna igen, jag ser dem i era ögon,
sättet att sjunka ned till botten.)

en fana är alltid en fana, men en knuten näve kan bli en öppen hand.
som en sista fribiljett

av guld.


även om jag startar en revolution ensam, är det ändå en revolution.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0