Om natten ska jag skriva

 
 
 
Soundtrack: K´naan; Wavin´Flag
 
 
Om natten ska jag skriva. Då tiden saktar ner och vänder sig ut och in. Blir avig.
 
Jag och Kerstin åkte nedcabbat, vinden i håret, landsvägen som ett sidenband.
Och när solen går ner sitter jag omgiven av vänner och deras blod lirkar sig in i mina ådror, 
orden vi talar blir till sånger som bara sjungs i mörker. 
 
Varför gavs mig detta? 
Jag ser livet på sin yttersta spets när hundratals unga skriker ut sin glädje till Wavin´ Flag.
Jag ser hans ögon blänka. Jag ser hans kropp i genomskärning. 
Det är våldsamt vackert. Som våld är. Som natten är.
 
Om natten ska jag skriva. Då tiden famnar, gör sig påmind, kommer av sig.
 
Framför mig vecklar den ut sig, ofrånkomlig. 
Bakom mig blixtar av lycka från dagen.
Inuti mig
sparat. 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0