vad i helvete håller jag på med?


soundtrack: thåström; främling överallt


jag undrar om det är hälsosamt att varenda dag tänka:
vad i helvete håller jag på med, vad gör jag här?

jag borde skriva något istället.
något som sliter tag, ger en käftsmäll,
något som får hjärtat att vända sig ut och in.
eller förresten, det har jag ju redan gjort.
wahlström & widstrand borde trycka det jag skriver.
(fast jag måste skicka in något först...)

jag vill snurra en jordglob, peka på en plats
och hoppas att det går tåg dit.
långa, långa tåg som går långt, långt bort.
då skulle jag köpa en biljett, dra en luvtröja över huvudet
och kanske ta med ett paraply.


jag vill vara en fredagkväll och en söndagmorgon.
jag vill vara håkan hellström, han säger så bra saker
och har så fina kläder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0