jag satt ensam där

soundtrack: neil young; trasher


(det fanns en tid jag ville glömma allt. jag samlade vita tabletter i en ask.
jag ville trippa. det var längesen. nu vill jag minnas istället.
är det för att jag blir äldre?)


det fanns en tid då jag satt på café i flera timmar.
jag tittade på människorna som gick förbi utanför fönstret.
det måste ha vart november, för alla hade täckjackor
och kanske mössor också. det ångade från deras munnar.

jag satt ensam där, tittade på spårvagnarna.
utanför systembolaget stod två ryska pojkar
med torghandskar och spelade dragspel.
jag tänkte att om det finns någon rättvisa i världen
så står de där och kanske spelar bara för mig?
för mitt hjärta höll på att sprängas i bitar 
där jag satt helt stilla på stolen.
det fanns en tid då mitt hjärta sprängdes i bitar.


(ps. om pojkarna var ryska har jag ingen aning om,
det var bara en kvalificerad gissning...)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0