norrköpings trasiga gator




soundtrack: håkan hellström; långa vägar

det har regnat i flera dagar. nu regnar det inte längre.
det är som om det är tid för försoning.

jag dricker kaffe och tänker:
vad i helvete håller jag på med, vad gör jag här?
sedan tänker jag att nästa person som lämnar
hobbypsykologråd till mig kanske kommer att råka illa ut.

norrköpings trasiga gator och sorgliga spelemän;
detta har blivit min stad, min längtan, mitt hem.
fasaderna, neonskyltarna, caféerna, långa långa st:persgatan.
                                                                vilka gator skulle jag gå på
                                                                          om inte dessa gator?

jag visslade hela morgonen, kunde inte sluta.
sedan tog jag fram munspelet istället.
att spela munspel är som att falla rakt ner i en bil som åker jättefort!

eller kanske en väntan...

Kommentarer
Postat av: Elin

Hej Kajsa

Vad är det som bryder dig?

Hoppas det är bra. London är stort och stort.

Kram

2008-11-19 @ 22:40:30
URL: http://morgonbarbie.blogspot.com
Postat av: Amelie

Jag är glad att jag får läsa dina meningar igen... Puss i prutten

2008-11-20 @ 00:02:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0