likt skuggan följer solen



soundtrack: the clash; london calling


(solen som en skrikande gitarr och sedan skuggorna.
de går liksom hand i hand)

jag skulle bara boka en tvättid. och som alla vet:
nere i källaren ryms inga lagar.
från hörnen i taket kallar ni på mig, liksom halvt gömda.
slänger era avspelade strängar efter mig där jag går.

nu finns det inte längre någon återvändo
(har aldrig funnits någon nu när jag tänker efter)
och det ligger något trösterikt i detta.
jag öppnar mina armar och tar emot er!

ni kallar på mig och jag ska resa mig ur askan. som fågel fenix.
ni kallar på mig och jag ska följa er. likt skuggan följer solen.



det är ganska längesen berlinmuren föll. nu är det vår tur att falla
kan ni höra alla viskningar? eller mer korrekt: vågar ni lyssna?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0