det finns så många flyktvägar kvar



soundtrack: kent; columbus


(snön går som vågor över hustaken,
jag sitter inklämd mellan en tanke och en handling.
och ni tänker: vad är det hon talar om?
vad är det för tanke som sliter henne i stycken?)


det finns så många platser, så många brevinkast
man aldrig lagt märke till.
det finns så många flyktvägar kvar, och kanske lika många ingångar.
jag känner människor som har fastnat i sina egna skor
(och det kan ju bara inte vara så kul... stå där och stå still i hallen).

jag behöver mer följsamma kläder från granit.
kläder man kan åka långt i. springa fort i.
och kanske också sitta alldeles, alldeles stilla i.

Kommentarer
Postat av: Jessica

Har en design som jag gjort på min blogg som skall bort..Först till kvarn med bäst motivering!

2008-11-24 @ 12:28:59
URL: http://jessicathatsme.blogg.se/
Postat av: elin

som fastnat i sina skor! fantastiskt! jag tycker den raden står själv utan nästa, men hur som, fantastisk rad. jättefina dikter kajsis, allihop, men ibland är det svårt att veta vad man ska kommentera.

kram!

2008-11-26 @ 12:52:25
URL: http://morgonbarbie.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0